Sunday, April 22, 2012

Berkecamuk. Bercelaru. Bergalau.

Jiwa tidak begitu tenang.


Fikiran berkecamuk memikirkan tentang pembentangan Pendidikan dan Pengajaran Seni pada hari Isnin ini meskipun rancangan pengajaran telah disiapkan.


Fikiran bercelaru memikirkan tentang persembahan Powerpoint yang belum disempurnakan.


Fikiran bergalau memikirkan tentang tugasan penulisan yang perlu diserahkan pada hari Isnin ini juga sedangkan isi penulisan tidak mencukupi.


Entah.


Sedangkan aku mempunyai pilihan untuk melaksanakan pembentangan ini lebih awal lagi, mengapa aku memilih minggu terakhir untuk pembentangan iaitu minggu ke-10.


Minggu ke-10 juga adalah minggu penghantaran tugasan penulisanku.


Begitu juga dengan Leksikografi.


Sedangkan aku mempunyai pilihan untuk melaksanakan pembentangan ini lebih awal lagi, akhirnya aku perlu melaksanakan pembentangan dalam kelas tutorial pada minggu yang sama iaitu minggu ke-10.


Itu tugasan individu sedangkan tugasan berkumpulan telah terabai dan terbengkalai.


Entah.


Mujurlah program Kembara Kelantan yang dijadualkan pada 19hb April - 22hb April ditunda.


Punca utama program ini ditunda kerana beberapa orang peserta telah menarik diri dan menjejas jumlah.


Sewaktu berbincang dengan Abu Bakar dan Sarah Najwa, aku juga menyatakan bahawa sebenarnya aku mempunyai tugasan yang memerlukan tumpuan memandangkan pada minggu ke-10, aku perlu melaksanakan dua pembentangan.


Dua pembentangan.


Satu rancangan pengajaran untuk Pendidikan dan Pengajaran Seni.


Satu persembahan Powerpoint untuk Pendidikan dan Pengajaran Seni.


Satu persediaan dan bahan pengajaran untuk Pendidikan dan Pengajaran Seni yang melibatkan dua kemahiran.


Entah.


Mujur pembentangan Kesenian Melayu dan Islam pada minggu ke-12.


Tugasan penulisan untuk Sosiolingustik telah bermula tetapi adakala mampu, adakala jemu, adakala teruja, adakala bosan, adakala fokus, adakala letih.


Sebentar lagi, barangkali aku akan sempurnakan persembahan Powerpointku sementara menunggu pesanan McDonalds yangg dijadualkan sampai pada jam empat setengah pagi.


Shidah yang tolong buatkan pesanan memandangkan kami berdua telah kehabisan kredit untuk membuat panggilan.


Ya Allah, berikanlah kekuatan dan kemudahan bagiku melaksanakan tugasan dalam keadaan fikiranku berkecamuk, bercelaru dan bergalau.


:(

No comments:

Post a Comment