Monday, November 19, 2012

Filem yang sedang ditontoni setelah Aku, Dia dan Tong Sampah: Janji Jujur Sepi

Pada petang tadi, aku telah menonton filem yang dibintangi Beto Kusyairy dan jelitawan Siti Saleha iaitu filem Aku, Dia Dan Tong Sampah.

Filem itu mampu membuat aku bergelak ketawa.

Terdapat beberapa pengajaran daripada mesej-mesej ringkas yang bermakna daripada filem itu.

Menarik untuk ditonton dengan dialog yang bersahaja dan realistik.

Namun, filem itu tidak begitu berbekas di hatiku untuk aku minati.

Tidak menyentuh jiwaku meskipun mengandungi elemen romantik.

Tidak begitu menyerlah meskipun mengandungi elemen komedi.

Kini, aku sedang menonton filem Janji Jujur Sepi yang dibintangi Beto Kusyairy sekali lagi dan seorang lagi jelitawan yang amat aku minati iaitu Neelofa.



20 minit pertama berjaya mencengkam perhatianku terutama sekali dialog antara watak-watak dalam dua babak ini:

*Dialog pertama*

"Saya tahu. Nanti awak pun tinggalkan saya. Macam Papa. Macam Jo."

"Awak, saya ni tak ada sebab nak tinggalkan awak."

"Janji?"

"Janji?"

"Takkan tinggalkan saya."

.......

"Janji?"

(Tidak berjawab)


*Dialog kedua*

"Tengah-tengah malam ni bukan selamat pun."

"Bukan tempat ni. Danny yang buat dia rasa selamat."


Walaupun Beto Kusyairy bukan seorang pelakon yang kacak seperti Aaron Aziz yang cukup popular di Malaysia dengan watak-watak hero yang dibawa, namun bakat lakonan Beto Kusyairy yang baik dan bersahaja itu boleh dikatakan menyaingi Aaron Aziz.

Aku yakin bahawa filem Janji Jujur Sepi ini lebih bagus daripada Aku, Dia dan Tong Sampah.

No comments:

Post a Comment