Monday, December 31, 2012

Ungu!







Entah mungkinkah aku bertemu dengan cadar seperti yang tergambar ini memandangkan pencarianku hanya terbatas di kedai-kedai menjual cadar dan sarung bantal yang terletak di kawasan Bedok Central sahaja.

Apatah lagi aku hanya membataskan cadar berwarna ungu sahaja demi memadankan cadarku dengan langsir yang baru kugantung semalam.

Cadar merah jambu yang dipasang sebelum ini telah kutanggalkan semalam.

Cadar lain yang ada sebagai ganti pula berwarna merah jambu.

Cadar putih yang pernah suatu masa dahulu aku beli kerana tertarik hati dengan 'kesucian' warna itu tidak lagi menjadi cadar utama memandangkan cadar putih itu mudah memperlihatkan kesan kotoran dengan jelas sekali.

Apabila 'kesucian' cadar itu ternoda, akhirnya kujadikan cadar putih itu sebagai cadar alas.

Maafkanku cadar putih.

'Kesucian'mu tetap kukenang.

Kedua-dua cadar merah jambu telah menjemukanku.

Maafkanku cadar merah jambu.

Mungkin aku telah jemu dengan warna merah jambu itu sendiri.

Maafkanku merah jambu.

Demi langsir unguku, aku perlu mendapatkan cadar baharu berwarna ungu seperti yang tergambar.

Oh ya, aku pernah memasang cadar merah tetapi cadar itu telah kuberikan kepada anggota keluarga yang lain.

Tidak mungkin aku meminta semula cadar merah itu.

Lagipun cadar merah dengan langsir ungu tidak secocok bukan....

Sudah sampai masanya untuk mendapatkan cadar baharu berwarna ungu!

Ungu!

Paling penting, ungu tanpa merah jambu.

No comments:

Post a Comment