Friday, November 29, 2013

9 & 10 November 2013: So sweet...

9 November 2013
Sabtu

Setelah menunaikan solat Maghrib di Masjid Moulana, bertemu di Restoran Mac Donalds untuk makan malam. Berjalan kaki menyusuri Sungai Singapura ke Taman Merlion untuk menonton persembahan cahaya untuk kali kedua pada tahun ini. Aliya tidak tertarik dengan persembahan cahaya itu.

Kami kembali ke tempat duduk berdekatan dengan Masjid Moulana dan Restoran Mac Donalds setelah selesai persembahan cahaya itu. Sementara melepaskan penat, kami melafazkan surah Al Fatihah dan surah Al Ikhlas, An Naas dan Al Falaq. So sweet...

10 November 2013
Ahad

Setelah menikmati hidangan yang enak di Restoran Sri Bistari, kami ke Bedok Central untuk mendapatkan sebuah telefon bimbit yang baharu di kedai telefon bimbit M1 yang selalu aku langgani.

Selepas itu, kami ke Darul Arqam untuk menunaikan solat Maghrib tetapi nampaknya, hasrat kami tidak kesampaian untuk bersolat di situ memandang kerja ubah elok sedang dijalankan. Maka, kami ke Masjid Khalid untuk menunaikan solat Asar diikuti dengan solat Maghrib. Aliya yang baik hati telah terlebih dahulu mengambilkan kain telekung untukk. So sweet...

Sesudah itu, kami ke Kompleks Joo Chiat untuk menghantar dres (yang aku pakai semalam kerana perlu disingkatkan sedikit dres yang agak labuh itu) di Butik Hidayat. Kemudian, kami membeli anak tudung dan jilbab kanak-kanak. Kesemuanya kami dapatkan dari Butik Anak Manja.

Akhir sekali, kami makan kuih Melayu iaitu Putu Piring dan Pisang Goreng dari Restoran Mr Teh Tarik.

No comments:

Post a Comment