Tuesday, June 11, 2019

Drama Korea 101 Episod


Sementara menantikan episod 45 daripada drama 'Mother Of Mine' iaitu drama Korea kedua yang aku sedang ikuti baru-baru ini, aku tontoni pula drama 'Love On A Rooftop'.

Aku menyukai kedua-dua watak utama cerita ini iaitu Seung Hye dan Dojin.

Secara profesional, Seung Hye ialah seorang jururawat yang berdedikasi manakala Dojin ialah seorang doktor.

Namun, kedua-dua watak utama mencintai bidang lain selain daripada kerjaya mereka.

Walaupun terdapat terlalu banyak kebetulan dalam drama ini, aku menyukai jalan cerita dan intipati ilmu tentang teh dan kopi dalam drama ini.

Intipati ilmu adalah satu elemen yang lazimnya tidak ada dalam drama Melayu.

Namun, wujud dalam drama bangsa lain baik drama Cina yang aku tontoni sewaktu aku kecil.

Begitu juga dengan drama Tamil dan drama Korea.

Tidak terkecuali filem Hindi.


No comments:

Post a Comment