Sunday, July 4, 2021

The Penthouse


Aku kagum, terkesima dan tertarik dengan The Penthouse Musim 1.

Aku hilang minat, bosan dan kecewa dengan The Penthouse Musim 2.

Mujur, The Penthouse Musim 3 sebagus Musim 1.

Aku kembali teruja, minat dan menyukai The Penthouse Musim 3.

Syabas kepada penulis The Penthouse iaitu Kim Soon Ok yang telah menulis karya yang bergenre makjang (makjang bermaksud drama fiksyen yang tidak realistik).

Walaupun The Penthouse Musim 2 menyebabkan aku hilang minat dan berasa bosan, kini rasa kagum dan teruja bersinar semula dengan jalan cerita yang segar dan mengejutkan.

Apabila menonton The Penthouse, kita akan selalu berteka-teki dan seolah-olah sedang memadankan kepingan-kepingan susun suai gambar (puzzle).

Lazim sekali teka-teki yang kujawab menerusi drama The Penthouse ini salah.

Lantas, bagiku ini membuktikan bahawa penulis cerita dan skrip drama The Penthouse ini seseorang yang bijak dan mempunyai pemikiran yang kreatif lagi unik. 

Namun, genre makjang yang tidak menitikberatkan unsur realistik ternyata akan memudahkan penulisan Kim Soon Ok memandangkan unsur kreatif dan tidak logik lebih senang untuk diteroka kerana tidak begitu terikat dengan unsur logik.

Walau bagaimanapun, aku terinspirasi dengan pemikiran Kim Soon Ok yang kreatif dalam bidang penulisan.

No comments:

Post a Comment