Thursday, January 22, 2015

Pinang: 'pinangan', 'meminang' & 'dipinang'

'Pinangan' pertama ialah permintaan mengajar daripada madrasah.

'Pinangan' itu kutolak kerana aku perlu mengendalikan pelajar madrasah yang terdiri daripada remaja.

'Pinangan' kedua ialah permintaan mengajar daripada SOTA.

'Pinangan' itu kutolak kerana aku perlu mengendalikan pelajar seni yang terdiri daripada remaja.

Profil pelajar madrasah dan SOTA ialah remaja yang berdisiplin.

Namun, aku tiada keyakinan dengan diriku sendiri bahawa aku dapat menjadi seorang guru yang berinspirasi untuk para remaja dan bermotivasi untuk diri sendiri.

Semoga apabila aku pula yang 'meminang' sebuah sekolah rendah untuk jawatan guru pengganti, aku berharap 'pinangan'ku diterima.

Atau mungkin aku 'dipinang' akhirnya oleh sebuah sekolah rendah untuk mengajar sebagai guru pengganti selama setahun.

Dengan izin Allah, aku berharap dan mengharapkan agar harapanku kesampaian.




No comments:

Post a Comment