Wednesday, August 31, 2011

Aku memohon kepadaMu

Aku memohon kepadaMu wahai Pemilik hati dan jiwa sekalian manusia.

Aku memohon kepadaMu wahai Pemilik syurga dunia dan akhirat.

Sejak daripada kecil, aku sudah menyaksikan betapa ibuku teguh bertarung dengan dugaan hidup yang getir.

Sejak usia beliau yang masih muda hinggalah ke hari tuanya, ibuku telah ditakdirkan menghadapi ujian hidup yang bersuramkan air mata.

Lantas, aku memohon kepadaMu ya Allah, jadikanlah ibuku calon penghuni syurgaMu.

Aku memohon kepadaMu ya Allah agar ibuku didampingi insan mulia lagi tabah iaitu wanita syurga Siti Hajar (ibu kepada Nabi Ismail) dan Siti Mariam (ibu kepada Nabi Isa).

Aku memohon kepadaMu ya Allah agar ibuku Kau bahagiakan di dunia dan akhirat terutama sekali di akhirat kelak iaitu syurga idaman kami.

Ibuku seorang wanita yang terlalu tabah dan amat pemaaf.

Kau ampunilah dosa-dosanya dan Kau redhailah dirinya.

Aku memohon kepadaMu ya Allah... muliakanlah ibuku dan tempatkanlah beliau di syurgaMu bersama Siti Hajar dan Siti Mariam kerana mereka merupakan golongan ibu yang sangat mulia di mataku.

Perkenankanlah doa hambaMu ini ya Allah.


No comments:

Post a Comment