Sunday, May 5, 2013

Sejauh 8 episod Masterchef Selebriti Malaysia musim kedua

Masterchef Selebriti Malaysia musim kedua.

Setelah menonton episod ke-8, bukan Norish Karman lagi yang aku tafsir akan menjulang kejuaraan.

Bakat memasak beliau tidak menyerlah.

Walaupun pada awalnya, aku kagum dengan bakat kepimpinannya ketika beliau menjadi ketua kumpulan, akhirnya aku bertukar fikiran.

Aku kecewa apabila beliau mengadu kepada Masterchef bahawa beliau tidak dibantu sedangkan beliau seharusnya terlebih dahulu meluahkan masalah itu kepada ketua kumpulan iaitu Kencana Dewi.

Kecewa dengan sikap Norish Karman yang suatu masa dahulu pernah menyatakan bahawa menjaga hati insan itu perkara yang penting.

Begitu juga aku kecewa dengan Rozita Che Wan yang berhasrat untuk ikut keluar sang kekasihnya dengan alasan 'sehati sejiwa' sedangkan sudah terang lagi bersuluh, sang kekasihnya itu hanya mengikut perasaan sewaktu bertelingkah dengan Masterchef.

Mungkin silap Masterchef kerana mengomel kepada sang kekasihnya itu.

Namun, Masterchef adalah guru yang sedang mengajar dan boleh diibaratkan bapa yang sedang membimbing.

Tidak ada sebab untuk beremosi sebegitu rupa kepada seorang guru yang bertauliah dan seorang bapa yang jauh lebih tua.

Kecewa dengan sikap sang kekasih Rozita Che Wan.

No comments:

Post a Comment