Saturday, November 22, 2014

4 hari di Darul Ihsan dan Masjid Sallim Mattar

Program menulis selama 4 hari bersama penghuni Darul Ihsan telah berakhir.


Alhamdulillah, program menulis berjalan secara santai dan lancar.


Aku ke sana dengan menaiki teksi dan pulang dengan pelbagai cara.


Pada hari pertama, aku pulang menaiki bas nombor 62 ke Stesen MRT Kallang. Kemudian, aku menyambung perjalanan dengan menaiki MRT.


Pada hari kedua, aku temui perhentian bas untuk bas 66. Alhamdulillah, aku pulang dengan menaiki bas.


Pada hari  ketiga, aku tidak kecukupan wang syiling untuk menaiki bas 66. Lantas, aku berjalan kaki menuju ke Stesen MRT Aljunied dan menyambung perjalanan dengan menaiki MRT.


Pada hari terakhir, aku pulang dengan menaiki bas 66.


Selama 4 hari di sana, aku menunaikan solat Asar di Masjid Sallim Mattar.


Pemberian Nasi Goreng yang enak daripada seorang ustaz dan para pelajarnya pada hari pertama aku singgah masjid itu amat membuka selera.


Pada hari kedua, aku mengharapkan pemberian yang serupa tetapi rezeki tidak ditaqdirkan untukku.


Pada hari ketiga, aku diberi bubur ayam oleh seorang ustazah/ibu dan para pelajar yang sama.


Pada hari keempat, aku diberi dua keeping roti oleh seorang ustazah/ibu dan para pelajar yang sama..





No comments:

Post a Comment