Saturday, May 28, 2011

Cuti-Cuti Malaysia: Masjid Ubudiah & Masjid Kristal

Pada 4 hingga 6 Mac 2011 yang lalu, Kuala Kangsar yang terletak di Perak telah aku kunjungi. Antara tempat yang aku singgahi pada hari Sabtu itu bersamaan dengan 5 Mac ialah Masjid Ubudiah. Setibanya kami di sana, masuklah waktu solat Asar. Sesudah kawan-kawan menunaikan solat Asar, kami bergambar. Berikut ialah gambar-gambar yang dipetik melalui lensa kamera digital Siti Mardia.







Pada 21 dan 22 Mei 2011 pula, Kuala Terengganu yang terletak di Terengganu telah aku kunjungi. Antara tempat yang aku singgahi pada hari Ahad itu bersamaan dengan 22 Mei ialah Masjid Kristal. Kami tiba di sana sebelum tengah hari. Keluasan Masjid Kristal tidak begitu besar tetapi perkarangan masjid itu boleh dikatakan luas dan indah. Kami bergambar dalam panas terik. Memandangkan aku begitu teruja untuk merakamkan gambar masjid ini, kamera telefon bimbitku telah aku gunakan kerana memori pada kamera telefon bimbit Adik Jamilah sudah penuh. Adik Jamilah telah membantu memuat turun gambar-gambar ini daripada kamera telefon bimbitku ke dalam komputer ribaku. Betapa aku gembira dengan 'hasilnya' kerana kualiti gambar yang terakam boleh dikatakan jelas dan terang. Kunjungan ke Masjid Kristal telah membuka peluang kamera telefon bimbitku dimanfaatkan sedangkan sebelum ini, aku selalu mengadu betapa aku tidak 'serasi' dengan telefon bimbitku. Berikut ialah gambar-gambar yang dipetik melalui lensa telefon bimbitku.








No comments:

Post a Comment