Sunday, December 22, 2013

14 Disember 2013: Mengunjungi Singapore Flyer untuk kali kedua & Menghadiri majlis pernikahan rakan kepada temanku

Kalau pada malam sebelumnya, aku mengunjungi Singapore Flyer seorang diri sebagai hadiah untuk diri sendiri.

Pada hari ini iaitu Sabtu, 14 Disember 2013, kami bertiga mengunjungi Singapore Flyer sebagai aktiviti bersama bersiar-siar pada hujung minggu.

Kalau pada malam sebelumnya, aku dapat melihat pemandangan Singapura pada waktu malam dengan hiasan lampu dari ketinggian yang mencecah 165 meter.

Pada hari ini pula, aku dapat meninjau pemandangan Singapura pada waktu petang pula dengan pandangan lebih jelas dan terang apatah lagi aku bercermin mata.

Alhamdulillah.

Setelah selesai aktiviti bersama bersiar-siar di Singapore Flyer, kami ke Jurong West St 42 untuk menghadiri majlis pernikahan rakan kepada temanku.

Walaupun aku segan dan kekok, aku dapat menyesuaikan diri apatah lagi pengantin perempuan seorang wanita yang ceria dan ramah. "Nice to meet you," katanya.

Kami menunaikan solat Asar di rumah pengantin sesudah menjamu selera.

Kemudian kami menunaikan solat Asar dan sekali lagi menjamu selera.

Betapa kuih lopes yang dihidangkan sebagai pencuci mulut amat lazat.

Alhamdulillah.


No comments:

Post a Comment