Saturday, December 21, 2013

Percutian Di Batam: 11 & 12 Disember 2013



Percutian di Batam bersama ibu, bapa, adik Mail, adik ipar Thollha dan anak saudara Salman serta keluarga Hakimah.

Ayah Hakimah yang mempelawaku agar ikut serta dalam percutian ini ketika aku berkunjung ke rumah keluarga Hakimah pada November lalu.

Aku pula telah mempelawa ibu, bapa dan keluarga adik Mail memandangkan kami tidak pernah bercuti bersama sekian lama.

Pengalaman pertama bagi ibu dan bapa ke Batam.

Teh tarik kayu manis adalah minuman pertama yang aku nikmati. Subhanallah! Rasanya sungguh enak. Betapa nikmat minum teh tarik kayu manis ini cukup membahagiakan.

Tempeh juga enak sedangkan aku bukan penggemar tempeh.

Kamar kami di Hotel Ggi pula menyenangkan.

Makan malam di Rumah Makan Pak Datuk ternyata sedap belaka. Subhanallah!

Aku bukan penggemar kek lapis (begitu juga dengan tempeh) dan paling tidak suka dengan petai. Namun kek lapis biasa dan kek lapis prun buatan tangan yang Adik Mail dapatkan sungguh enak sekali. Begitu juga dengan otah-otah petai yang bapa dapatkan.

Ternyata percutian ke Batam menghidangkan nikmat makan minum kepada kami.

Makan tengah hari pada hari pertama tidak begitu memuaskan tetapi bubur pulut hitam sebagai pencuci mulut boleh dikatakan lazat.

Sarapan pada hari kedua tidak begitu menarik tetapi donat yang disediakan amat sedap.

Satu perkara yang tidak memuaskan hati ialah tempat urut 'GO! MASSAGE' dan khidmat urut yang disediakan. Inshaa Allah aku tidak akan ke sana lagi seandainya aku ke Batam pada masa akan datang untuk mendapatkan khidmat urut. Itulah kali pertama dan terakhir bagiku.





No comments:

Post a Comment