Tuesday, April 19, 2011

'12 tahun yang lalu' dan '12 tahun sudah berlalu'



Aku temui nota kecil ini yang dikokotkan pada muka surat pertama dalam sebuah buku nota berwarna biru.

Sungguh menarik kerana kata-kata yang tertulis itu bertarikh 18 April 1999 iaitu tepat 12 tahun yang lalu.

Kata-kata itu tertulis dalam bahasa Inggeris yang tidak sempurna.
'18 April 1999
I came out with the
decision to quit skul.
I believe it was
final.
Thinking about how
far I struggled,
how I struggle to
struggle, make me
regret of quitting
but... perhaps
for the benefit of
everyone, I
should quit!'

Alahai, bahasa Inggeris yang tidak sempurna...

Namun begitu, isi tulisan ini mengingatkan aku kepada kegagalan hidup dalam pelajaran yang pernah aku tempuhi.

Aku bersyukur kerana kegagalan itu banyak memberi pengajaran... sebenarnya.

Tidak pernah aku sangka aku akan temui semula nota yang pernah aku tulis pada 18 April 1999.... pada hari ini yang kebetulan bertarikh 18 April 2011.

12 tahun sudah berlalu.

No comments:

Post a Comment