Friday, December 16, 2011

Antara Ingin Dan Izin: Aku Pasrah

Jantungku berdetak dengan rasa gementar.

Tugasan Bentuk Lakon Tradisi yang harus diserahkan pada hari ini belum dilengkapi kerana aku belum sempat menyentuh bahagian ritual dan bahagian lakonan yang merupakan komponen penting. Meskipun 70% daripada bahagian struktur persembahan telah tertaip tetapi secara keseluruhan, komponen penting iaitu bahagian ritual dan bahagian lakonan belum disentuh.

Tugasan Semantik yang harus diserahkan pada Selasa hadapan pun belum terlaksana kerana aku belum sempat langsung menganalisis lagu Hanya Tuhan Yang Tahu. Meskipun kedua-dua lagu yang menjadi pilihanku iaitu Menanti Kepastian dan Di Saat Aku Mencintaimu telah aku analisis tetapi pembaikan yang telah Prof Indira minta aku lakukan seperti memasukkan bahagian sinopsis belum terlaksana.

Pada waktu ini, aku sedang dalam proses pembikinan klip video kedua untuk pembentangan Asas Pembudayaan Keusahawanan yang akan berlangsung pada esok pagi.

Air mata berhamburan dek kerancuan dan kecelaruan jiwa.

Pasrah.....

Aku ingin ke Akademi Pengajian Melayu untuk menghadirkan diri dalam program Solat Hajat dan bacaan Yasin sebentar lagi tetapi situasi yang aku alami pada waktu ini seperti tidak mengizinkan.

Antara ingin dan izin, aku pasrah.

Pasti akan aku ingati 15 Disember 2011 (Khamis) sampai bila-bila apabila aku menangis di pondok berdekatan Blok C dengan ditemani kesayanganku, Unaizah yang turut menangis bersamaku.

Sesungguhnya aku insan yang rapuh dan taqdirNya telah pun merempuh diriku.

Ya Allah, betapa aku insan yang rapuh.

No comments:

Post a Comment