Sunday, November 6, 2011

Sejak dah pandai hubungi Mc Delivery....

Khamis, 3 November 2011, lebih kurang jam 12.45 pagi... dengan pertolongan Adik Khairiyyah yang mendapatkan nombor telefon Mc Delivery dan menu di internet, aku pun membuat pesanan Mc Donaldsku yang pertama.

Syabas, Nuraini!

Pertama kali dalam sejarah aku membuat pesanan Mc Delivery dan alangkah bersyukur kerana burger yang diingingi sampai ke kolej dalam masa lebih kurang setengah jam sahaja sedangkan masa yang dijanjikan ialah sejam.

Sejak itu, aku sudah pandai membuat pesanan sendiri.

Ahad, 6 November 2011, sebelum 6 petang... aku menelefon Mc Delivery yang nombor itu telah aku simpan dalam telefon bimbit dan berdasarkan menu yang ada di tangan, aku pun membuat pesanan Mc Donaldsku yang KELIMA.

Alhamdulillah, pesanan yang kuminta mereka hantar pada 7.30 malam, sampai tepat pada masanya.

Sejak Khamis, 3 November 2011, percaya mahupun tidak, hinggalah ke hari ini... sudah LIMA kali aku membuat pesanan Mc Delivery.

Bagaimana mungkin dalam empat hari, aku sudah membuat pesanan sebanyak LIMA kali?

Jawapannya ialah aku membuat pesanan pada pagi hari Khamis untuk kali pertama dan malamnya pula untuk kali kedua.

Pada hari Jumaat, dalam perjalanan pulang dari perpustakaan ke kolej, aku membuat pesanan untuk kali ketiga.

Khidmat yang diberikan oleh penerima panggilan pada kali itu ternyata kurang berbudi bahasa dan tidak sabar.

Oleh sebab aku masih beremosi dan keletihan, aku hampir melupakan perkara itu tetapi tidak sangka pula aku telah membuat pesanan kali keempat pada hari Sabtu.

Lantas, setelah membuat pesananku yang keempat, aku membuat aduan tentang penerima panggilanku yang kurang berbudi bahasa dan tidak sabar semalam.

Pada hari Sabtu, Nazurah dan rakan-rakannya juga membuat pesanan manakala pada hari ini iaitu hari Ahad, aku membuat pesanan yang kelima sendirian.

Nazurah tidak ada di dalam bilknya.

Empat hari berturut-turut, aku makan burger dan burger dan burger dan burger....

Quarter Pounder with cheese. Big Mac. Beef Burger. Classic Chicken Mc Deluxe. Spicy Chicken Mc Deluxe.

Begitulah aku.

Jika seleraku dah terbuka untuk sesuatu, itu sahaja satu-satunya yang menjadi tumpuanku hinggalah aku kenal erti jemu.

Suatu ketika dahulu, wafel Daily Fresh.

Sudah terlalu selalu sehingga jemu.

Suatu ketika dahulu, wafer Munchy's.

Sudah terlalu selalu sehingga jemu.

Suatu ketika dahulu, Auntie Anne's.

Mujurlah Mid Valley jauh dari UM.

Selalulah juga sehingga jemu.

Suatu ketika dahulu, air kiwi.

Sudah terlalu selalu sehingga jemu.

Suatu ketika dahulu, susu strawberi.

Sudah terlalu selalu sehingga jemu.

Boleh dikatakan setiap hari, itulah yang akan aku cari kerana itulah yang menjadi tumpuanku.

Kini, burger Mc Donalds.

Selain itu, bubur dan Milo ais Mc Donalds yang Ummppphhh!

InsyaAllah, aku tidak akan menghubungi Mc Delivery dua tiga hari lagi kerana tentulah salah satu faktor yang perlu aku fikirkan ialah kewangan.

Huhuhuhuhu.

Sejak dah pandai hubungi Mc Delivery, wang pun mengalir macam air.

No comments:

Post a Comment