Tuesday, September 4, 2012

Rahsia Allah.... aku tidak tahu apa-apa.

Rahsia Allah.... yang belum kuketahui hingga ke detik ini.


Mungkinkah ada insan bernama teman hidup yang diciptakan dan ditakdirkan untuk bersamaku sedangkan aku pun sedar aku bukan seorang insan yang baik dan tidak akan pernah mampu menjadi yang terbaik.

Namun, aku sedar aku perlu menjadi lebih baik daripada masa lalu atau pun lebih baik daripada masa kini demi kebaikan pada masa hadapan dan demi kebaikanku ketika berhadapan dengan Pencipta dan Pemilikku.

Adakala rasa takut melanda jiwa apabila diri kian dipukul badai hinggakan keyakinan kepada Pencipta kian tergadai.

Adakala rasa gentar menyelubungi diri apabila jiwa kian dilambung ombak hinggakan keimanan kepada Pemilik kian koyak-rabak.

Pernah Kau hadirkan seseorang yang kuyakin bahawa dialah yang akan menjadi teman hidupku dan imamku tetapi akhirnya, dia diciptakan dan ditakdirkan untuk wanita lain.

Antara pilu, cemburu, terkilan, bahagia (melihat kebahagiaannya) dan lega.... aku masih tertanya-tanya apakah mungkin dan apakah masih ada insan lain yang diciptakan dan ditakdirkan untukku sedangkan realitinya....

Siapakah yang kelak menjadi teman hidupku?

Siapakah yang kelak menjadi imamku?

Apakah ada yang diciptakan dan ditakdirkan untukku?

Atau tidak ada yang diciptakan dan ditakdirkan untukku?

Rahsia Allah yang hanya Allah yang tahu sedangkan.... aku tidak tahu apa-apa.

No comments:

Post a Comment