Wednesday, November 7, 2012

Kepala yang berat. Hati yang berat.

Bangkit daripada tidur dengan kepala yang berat.

Haruskah aku ke klinik?

Aku fikir aku perlu ke klinik.

Aku fikir aku ingin berehat dengan mengambil cuti sakit.

Namun setelah difikir-fikirkan, aku fikir aku perlu gagahkan diri untuk ke tempat kerja.

Setelah aku mandi, kepala yang berat kian ringan.

Aku ke tempat kerja jua dengan hati yang berat.

Walaupun cuti sekolah bagi pelajar sudah bermula, guru-guru perlu melaporkan diri pada jam 8 pagi dan dibenarkan pulang pada jam 12 tengah hari.

Reviu kerja perlu dilaksanakan.

Mesyuarat-mesyuarat perlu dihadiri.

Kursus-kursus perlu dijalani.

Aktiviti ko-kurikulum perlu diselenggarakan.

Bahan pengajaran dan pembelajaran bagi jabatan perlu dikemas dan disusun.

Begitulah hingga kerja-kerja lain pula akan menyusul pada 16hb dengan 'Home Coming Dinner' dan 22hb - 24hb Nov dengan 'School Open House'.

Beratkah?

Bukan kerja yang berat tetapi .............. sendiri mahu ingat!

Dalam hidup, kita perlu bekerja!

Tidak kira sama ada kepala yang berat atau hati yang berat sekalipun kerja yang berat!

Seluruh jasad bagaikan telah terikat dengan tanggungjawab ini.


No comments:

Post a Comment