Tuesday, January 24, 2012

Yang tinggal kini hanya kenangan: Musim peperiksaan Semester 5 (III)

Ya Allah.

Apa mungkin aku sudah tidak ikhlas mencari ilmu?

Begitulah yang kurasakan.

Itulah sebabnya.

Ketidakikhlasan dalam mencari ilmu.

Atas dasar itu, aku tidak mampu menjawab dengan baik untuk kertas Semantik pada 17 Januari 2012, Selasa.

Atas dasar itu, aku tidak mampu menjawab dengan baik untuk kertas Wacana pada 19 Januari 2012, Khamis.

Suasana usik-mengusik dan bergurau senda serta meluah rasa apabila selesai sudah kertas peperiksaan yang terakhir iaitu kertas Wacana menjadi pengubat jiwa yang lara.

Suasana di luar dewan peperiksaan yang ceria dalam gulana apabila Azhar, Rohaizad dan Zakaria usik-mengusik, bergurau senda dan meluah rasa.

Syamimi dan Nazurah kemudian lalu di situ.

Usik-mengusik, bergurau senda dan meluah rasa.

Kemudian, aku ke APM dengan berjalan kaki untuk mendapatkan surat pengesahan dan melihat kalau-kalau keputusan peperiksaan Bentuk Lakon Tradisi telah dipaparkan.

Sewaktu hendak mendaki bukit APM, dua perkara yang tidak dijangka berlaku.

Khairiyyah menuruni bukit APM manakala sebuah kereta terhenti di bukit APM.

Khairiyyah dari APM untuk melihat keputusannya manakala kereta itu adalah milik Syafix yang pada waktu itu bersama dengan Faraliyana. :)

Alhamdulillah, Syafix mengajakku menaiki keretanya ke APM.


Meskipun segan, aku naiki juga.

Nampaknya, keputusan peperiksaan Bentuk Lakon Tradisi belum dipaparkan meskipun padahal kertas ini ialah kertas paling awal yang aku hadapi.

Aku pulang ke kolej untuk mendapatkan telefon bimbit yang tertinggal dan wang yang mencukupi kerana akan bertemu dengan Mardia di Mid Valley.

Alhamdulillah, kami makan tengah hari (meskipun sudah petang) di Kenny Rogers.

Sewaktu menunggu Mardia di Mc Donalds kerana sebelum itu kami berdua makan ais krim manakala minuman Coke belum pula habis, maka Mardia pergi membeli barang keperluan di Carrefour, Nur Hakimah telah ternampak aku menunggu Mardia dan menghampiriku.

Begitu juga dengan Nor Azreen yang kemudiannya ternampak kami bertiga dan menghampiri kami.

Kami berempat pun bersembang di Mc Donalds.

Sebuah pertemuan yang tidak dijangka pada hari terakhir peperiksaan. :)



No comments:

Post a Comment