Monday, March 11, 2013

Alma Mater: Sekolah Rendah Bedok North dan Sekolah Menengah Bedok South

Apabila mula mengajar di sekolah rendah sebagai seorang guru pengganti pada tahun 2000 dan sebagai seorang guru pelatih kemudian sebagai seorang guru tetap pada tahun 2004, ingatanku kian terimbas kepada zaman kanak-kanakku dan zaman menjadi seorang pelajar di Sekolah Rendah Bedok North.

Darjah 1 pada tahun 1987 dengan Mr Bahrin (tidak pasti dengan ejaan nama guru) sebagai guru kelas dan Cikgu Aminah Ali sebagai guru Bahasa Melayu.

Darjah 2 pada tahun 1988 dengan Mr Bahrin masih sebagai guru kelas dan Cikgu Sharifah (tidak pasti dengan ejaan nama guru) sebagai guru Bahasa Melayu.

Darjah 3 pada tahun 1989 dengan Mrs Wee sebagai guru kelas dan Cikgu Aminah Ali sekali lagi sebagai guru Bahasa Melayu.

Darjah 4 pada tahun 1990 dengan Mr Sridar sebagai guru kelas dan Cikgu Fatimah sebagai guru Bahasa Melayu.

Darjah 5 pada tahun 1991 dengan Mrs Tan Hee Peng sebagai guru kelas dan Cikgu Fatimah Sunei (guru yang lain semasa Darjah 4) sebagai guru Bahasa Melayu.

Darjah 6 pada tahun 1992 dengan Miss Yap sebagai guru kelas dan Cikgu Fatimah Sunei sekali lagi sebagai guru Bahasa Melayu.

Apabila aku ditempatkan di sekolah menengah untuk mengajar setelah tamat pengajianku di univeristi, ingatanku kian terimbas kepada zaman remajaku dan zaman menjadi seorang pelajar di Sekolah Menengah Bedok South.

Menengah 1 pada tahun 1993 dengan Miss Muna sebagai guru kelas dan Cikgu Aishah Kassim sebagai guru Bahasa Melayu.

Menengah 2 pada tahun 1994 dengan Mr Ng Song Seng sebagai guru kelas dan Cikgu Aminah Samad sebagai guru Bahasa Melayu.

Menengah 3 pada tahun 1995 dengan Miss Carol Khan sebagai guru kelas dan Cikgu Fahmi Rais kemudian Cikgu Aishah Kassim sebagai guru Bahasa Melayu.

Menengah 4 pada tahun 1996 dengan Mdm Aishah Kassim sebagai guru kelas dan Cikgu Aishah Kassim sebagai guru Bahasa Melayu.

Subhanallah.

Aku pernah suatu masa dahulu menjadi seorang pelajar dan kini aku adalah seorang guru di sekolah menengah dan pernah suatu masa dahulu mengajar di sekolah rendah.

Kedua-dua suasana di sekolah rendah mahupun sekolah menengah menjadikan aku seorang pengimbas kepada kenangan lalu semasa menjadi pelajar.

:)

No comments:

Post a Comment