Monday, March 18, 2013

Kek Coklat

Selesai membakar kek coklat.

Rasa bangga dan gembira dek kesempurnaan kek coklat itu sewaktu kek itu di dalam oven dan setelah kek itu keluar dari oven.

Kek 'brownie' Mc Cafe yang enak aku nikmati beberapa hari yang lalu telah menginspirasikan aku untuk membakar kek coklat daripada air tanganku sendiri.

Aku sedang menunggu kek coklat yang hangat dari oven itu sejuk sedikit.

Resipi kek coklat ini aku ambil daripada resipi guru subjek Ekonomi Rumahtanggaku semasa di menengah empat (berdasarkan catatan di bahagian hadapan buku resipi) meskipun seingat aku, resipi ini diberi olehnya semasa aku di menengah tiga.

Walau apa pun, resipi ini adalah resipi zaman 90an.

Aku harus kembali ke dapur untuk 'bermesra' dengan kek coklatku itu.

No comments:

Post a Comment