Wednesday, January 19, 2011

Bicara Kalbu Dan Fikrah: Rintihan Cinta


Rintihan Cinta - Mawaddah

Aku tahu Engkau Tuhanku adalah Cinta Agung
Aku pun mahu mencintaiMu
Aku tahu mencintaiMu amat perlu

Ia kemuncak daripada segala kebahagiaan
Aku berusaha ke arah itu
Tapi cintaku padaMu Tuhan selalu terganggu

Oh banyak yang datang mengganggu
Nafsuku dan syaitan terkutuk
Dunia mempesona menggamit selalu
Di waktu itu lupaku padaMu

Cintaku jauh sekali
Sekali sekala datang juga
Walaupun sedikit terasa indahnya
Kemudian lupa lagi

Adakalanya lupaku padaMu
Berpanjangan sekali
Kemudian sekali sekala sedar kembali
Engkau Cinta Agung

Engkau patut dicintai
Selepas itu kulupa lagi
Begitu cintaku kepadaMu Tuhan
Dengan kelalaian silih berganti
Oh Tuhan

Dengan hati yang sedih ini
Tolonglah aku dengan rahmatMu
Bantulah aku mencintaiMu
Agar cinta yang palsu terbunuh sendiri
Itulah harapanku padaMu

Oh banyak yang datang mengganggu
Nafsuku dan syaitan terkutuk
Dunia mempesona menggamit selalu
Di waktu itu lupaku padaMu
Cintaku jauh sekali
Sekali sekala datang juga
Walaupun sedikit terasa indahnya
Kemudian lupa lagi

Tuhan dengarlah rintihan hambaMu
Perkenankanlah............

18 Januari 2011.
Sungguh tidak aku mengerti.
Sungguh tidak aku fahami.
Entahlah.

Pasti ada didikan milikNya.
Pasti ada pengajaran daripadaNya.
Terimalah.

Terlalu selalu aku berlalai-lalai.
Terlalu selalu aku meleka-lekakan.
Sedarlah.

Kupinta keikhlasan hati.
Kupinta ketenangan jiwa.
Anugerahkanlah.

Ampuni aku kerana sentiasa alpa daripada mencintaiMu.
Ampuni aku kerana selalu lupa untuk mengagungkanMu.
Kasihanilah.

No comments:

Post a Comment