Friday, October 31, 2014

Pembelian keduaku secara dalam talian dari luar negara

Pembelian produk keduaku ini adalah melalui orang tengah iaitu seorang guru, F di sekolahku.

Beliau telah mengambil dan membuat pesanan bagi pihak kami bahkan membayarkan terlebih dahulu menggunakan kad debit.

Pada 28 Oktober, Selasa, kami telah menerima skirt masing-masing.

Jumlah belanjaanku ialah $198 kerana aku telah membeli 6 pasang skirt yang sangat cantik dan amat menawan.

Aku tertarik dan menyukai skirt ini apabila seorang guru di sekolahku, Z menunjukkan skirt itu kepadaku namun harga skirt yang dibelinya jauh lebih mahal memandangkan skirt itu 'custome made'.

Sebenarnya, aku jatuh hati dengan corak kain skirt itu dan warna bunga merah yang menyerlah pada latar 'polkadot' hitam dan putih.

Subhanallah.

6 skirt dengan harga $198 yang aku beli akan aku jual dengan harga $30+.

Tidak pasti $35 atau $33.

Mungkin $35 kerana aku meramalkan bahawa para pelanggan akan menawar harga skirt ini.

Namun harga $35 agak mahal jika dibandingkan dengan harga skirt ini yang dibeli secara dalam talian.

Seandainya aku menetapkan harga jualan pada $33 dan mereka menawar, bagaimana?

Hmmm.

Alhamdulillah.


No comments:

Post a Comment