Tuesday, May 15, 2012

Markah Penulisan Pengajaran dan Pendidikan Seni

Alhamdulillah.

Dr Hamid telah memaklumkan setiap pelajarnya, seorang demi seorang akan pecahan markah dan jumlah markah yang kami perolehi.

Aku gembira kerana tidak menyangka bahawa aku memperolehi 17 markah untuk penulisanku sedangkan pada waktu-waktu terakhir, aku dimaklumkan Kak K bahawa soalan nombor 6 yang kami jawab telah diubah dan kami dikehendaki menyiapkan semula penulisan itu.

Dalam kehampaan, aku hanya membuat sedikit perubahan sahaja kerana bagiku dan Kak K, tidak adil soalan diubah terhadap kami bertujuh.

Tidak mungkin aku akan melakukan semula kajian.

Tidak mungkin aku akan mencari buku rujukan yang sesuai.

Tidak mungkin aku akan mengguna pakai bahan lain yang relevan.

Aku hanya mengolah semula penulisanku dengan kehendak soalan yang baharu dalam ketidakikhlasan.

Bayangkanlah pada minggu itu, aku sedang 'struggle' menyelesaikan tugasan Sosiolinguistikku yang berupa penulisan juga berdasarkan 5 lirik lagu.

30 kasus perlu dikemukakan berdasarkan 5 lirik lagu itu.

Sudah lah aku tidak ke kelas pada hari penghantaran tugasan, bahkan lewat menghantar tugasan itu selama seminggu.... mana mungkin aku memberi tumpuan kepada penulisan Pengajaran dan Pendidikan Seni yang telah aku laksanakan tetapi diminta menyiapkan semula.

Ishk.

Alhamdulillah, 17 markah telah Dr Hamid berikan untuk penulisan itu.

Aku gembira.

Dr Hamid menyatakan dia telah memotong 1 markah daripada markah asal iaitu 18 markah kerana aku tidak menyertakan maklumat informan.

Silap dan salahku kerana mengetahui dan menyedari tentang perkara itu tetapi memilih untuk mengabaikan dan meremehkannya.

Atas sebab itu, 1 markah telah dipotong.

17 markah.

17 adalah angka kesukaanku.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment